Gå vidare till innehåll

Policy för returer

Återbetalning

För de flesta artiklar, i den osannolika situationen att din produkt är felaktig, kan du skicka den tillbaka till oss för återbetalning eller utbyte av varor inom 14 dagar efter mottagandet. Återbetalning av returfrakt är inte tillgängligt för detta.

För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Det måste också finnas i originalförpackningen.

Returer (om tillämpligt)

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om godkännandet eller avslaget på din återbetalning. Om du är godkänd, kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom ett visst antal dagar.

Försenade eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)

Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt publiceras.

Kontakta din bank. Det finns ofta någon behandlingstid innan en återbetalning publiceras.

Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss genom att använda vårt kontaktformulär.

Utbyten (om tillämpligt)

Vi ersätter endast föremål om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta det mot samma objekt, skicka ett e-postmeddelande med vårt kontaktformulär.

Returfrakt

Vi kommer att instruera dig via e-post i var du ska skicka ditt objekt för retur.

Du ansvarar för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får återbetalning dras kostnaden för returfrakt från din återbetalning.

Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.

Om du levererar en vara över 750 kr bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade artikel.

 

Ändring av order

Observera att en beställning inte kan avbrytas eller ändras efter att den har lagts och skickats för behandling. Vi rekommenderar därför att du noggrant granskar din beställning innan du slutför betalningen. 

Vi vill betona att det är kundens eget ansvar att se till att all information som anges vid beställningstillfället är korrekt och aktuell.

Trots att en beställning inte kan avbrytas, följer vi gällande konsumentlagstiftning, vilket innebär att du fortfarande har rätt att ångra ditt köp inom angiven ångerfrist enligt ovanstående villkor.

Frakttider
Alla våra produkter skickas inom Sverige med 1-2 dagars spårbar frakt med PostNord om produkten finns i lager. Om produkten inte finns i lager i vårt svenska varuhus skickas din produkt från vårt utländska lager med 6-12 dagars spårbar frakt.

Skickas ordern från vårt utländska varuhus kan du även komma att behöva betala en avgift vid import.

När din order skickats får du ett mejl med en länk där du kan spåra din order.

 

30 Dagars returrätt

Skickas inom 1-2 Arbetsdagar

100% Nöjdhetsgaranti

Kundsupport svarar inom 24h